בשיפור ממוקד נעזור לכם להגדיר את היעדים, לפשט את הדרך ולהביא אתכם לתוצאות הרצויות. ביצענו אינספור תהליכי שפור ממוקד מאיזון קווי ייצור ועד הגדרות תפקיד. יש לנו רשת מומחים בכל קשת התהליכים : תפעול, שרשרת אספקה, איכות , תפיסת הפעלה, הגדרות תפקיד, בניית מדדים ושגרות.
שלב 1 - הכרת הארגון ומיפוי
- הגדרת מטרות הפרויקט ותהליך המדידה והבקרה
- מיפוי מצב קיים על ידי ביצוע תצפיות, ניתוח תהליכים ואיסוף נתונים
- הזדמנויות לשיפור
- הכנת תכנית עבודה מפורטת ומתן המלצות
שלב 2 - יישום
- הכנת סקיצה מפורטת לביצוע עם הצוות
- פתרונות לתרחישים
- הכנה והדרכה של כל הצוותים בתהליכים החדשים
- הקמה
שלב 3 - ליווי
- מתן פתרונות בזמן אמת, ליווי ותמיכה לצוותי העבודה
- מעקב ביצועים וביסוס שגרות ניהול ועבודה
- ביצוע התאמות על פי הצורך
דוגמא לשיפור ממוקד
במפעל המייצר מוצרים שהינם Custom made, כל הזמנת לקוח הינה פרויקט הכולל עשרות תתי מוצרים. משך הפרויקט הינו כ 13 שבועות ובכל רגע נתון יש עשרות פרויקטים במפעל . נדרשנו לבנות את תפקיד ה PMO במפעל ואת כלי הבקרה שלו.
התהליך כלל מיפוי תחומי האחריות והגדרת הממשקים בין ה PMO למחלקות השונות, הגדרת קיבולת כמו גם הטמעת תפיסת ניהול פרויקט במפעל. ניהול והנעת פרויקט, הינה עבודת צוות המצריכה שיתוף פעולה של תחומי ידע שונים כאשר מטרת העל משותפת לכולם :סיומו של הפרויקט בלוח הזמנים הנדרש, עמידה בכל יעדי הפרויקט, באיכות הנדרשת, אי-חריגה מתקציב והשגת שביעות רצון הלקוח.
באותו המפעל כמו במפעלים רבים אחרים זהו האתגר – לייצר עבודת צוות ולעבור מתחושת " האנחנו והם" והעברת האחריות מאחד לשני ומסיבות השמים – שמים לשני על השולחן, לצוות מאוחד. תוכנית העבודה כללה תוכניות לפיתוח מנהלי המחלקות, ימי גיבוש והרבה עבודה בדגש על עבודת הצוות. גם כלי הבקרה שפיתחנו עבר ממיקוד מחלקתי להסתכלות על התקדמות אבני דרך שהגדרנו בפרויקט. כמובן הטמענו מדד OTD שהצריך טיוב הנתונים במערכת המידע והחלטה מהם תאריכי האספקה שמתחזקים ומה הנוהל לשינוי התאריכים הללו בכדי שנוכל להבין מהו ה L.T של כל פרויקט והאם אכן עמדנו בתאריך האספקה לו התחייבנו.
היום התקשורת בתוך הצוות השתפרה והמפעל מבין במבט אחד היכן נמצא הפרויקט, מה סטטוס ההתקדמות שלו והאם הוא עומד ביעדים שהציב לעצמו.